13 juni Gdansk-Suwalki 402km - Reisverslag uit Suwałki, Polen van Manus, Roland, Willem, Tineke - WaarBenJij.nu 13 juni Gdansk-Suwalki 402km - Reisverslag uit Suwałki, Polen van Manus, Roland, Willem, Tineke - WaarBenJij.nu

13 juni Gdansk-Suwalki 402km

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Manus, Roland, Willem, Tineke

13 Juni 2013 | Polen, Suwałki

Tineke is jarig (61)
Ontbijtje moeten we even op wachten, maar is best wel goed. Betalen geeft wat problemen, want we kunnen niet pinnen en hebben onvoldoende Pools geld bij ons. Uiteindelijk kunnen we toch in Euro’s betalen.

De rit gaat vandaag van Gdansk naar Suwalki.
Het gaat redelijk vlot (nieuwe snelweg naar Warschau rijdt goed door). Dan een behoorlijk stuk binnendoor.
We moeten wel goed opletten want het ene moment zijn ze allemaal zeer hoflijk op de weg, maar het kan ook wel eens bijna fout gaan.

Lunch bij een leuk tentje aan een meertje. Meteen een arme Pool bij de motoren die geld wilde hebben omdat ze het allemaal zo arm hebben (hoge werkloosheid). Niet gegeven.

Hotel Holiday in Stary Folwark (vlakbij Suwalki) is heel mooi. Grote Kamer met 3 bedden en een aparte zitruimte. Mooie douche. Wel allemaal slecht onderhouden in de zin van dat het niet allemaal meer vast zit etc.

Bij het op slot zetten van zijn motor ziet Manus een stuk ijzerdraad om zijn vooras gekruld. Hij heeft geluk gehad dat het zich niet heeft vast gedraaid, hoewel er behoorlijke krassen en vreetplekken om de schijf en ABS pulsgever ring te zien zijn. Het ijzerdraad is gemakkelijk te verwijderen.

Diner i.v.m. verjaardag Tineke wordt door Willem betaald.
Plan was om naar Riga te rijden, maar de billen beginnen zeer te doen. We besluiten naar Bauska (Letland) te rijden (334 km) & in Litouwen enkel te stoppen voor de nodige benzine.